Pierwsze kroki na drodze do zdrowego odżywiania

Każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne w naszym życiu może być zdrowe odżywianie. Czy jednak łatwo jest zmienić swój styl życia i zacząć zdrowo się odżywiać? Wbrew pozorom nie. Tak naprawdę jednak tylko pierwsze kroki są tak trudne – gdy już wejdziemy w sam proces i oddamy się mu bez reszty, już nie wrócimy do starych, niekoniecznie dobrych nawyków żywieniowych.

healthy-diet-for-women2Najważniejsza okazuje się tutaj motywacja – przechodząc na zdrowy model odżywiania musimy dokładnie wiedzieć, po co to robimy i jaki cel musimy osiągnąć. Może nim być chociażby zdrowszy organizm lub ładniejsza figura. Będąc już odpowiednio zmotywowanym łatwiej będzie nam zdecydować się na kolejne wyrzeczenia.

I tutaj dochodzimy do kolejnego kroku: nabycia odpowiednio wysokiej siły woli. Możemy ją wspomóc usuwając z domu wszystkie niezdrowe przysmaki – gdy nie będzie ich w pobliżu, nic nie będzie nas kusiło, by po nie sięgnąć. To naprawdę jest proste, a jest w stanie przynieść wiele długofalowych korzyści – również takich związanych z wydawaniem pieniędzy na tego typu przysmaki.

Reklamy

Orzechy źrodłem zdrowia i dobrego samopoczucia

Ogólnie rzecz biorąc orzechy są w Polsce dość popularnym dodatkiem do różnego rodzaju ciast czy bułek. Jak się jednak okazuje, mogą stanowić również świetną przekąskę – zwłaszcza, iż większość z nich okazuje się mieć zbawienny wpływ na organizm człowieka. I wcale w stwierdzeniu tym nie ma żadnej przesady. Poznajcie wybrane rodzaje orzechów!

Orzechy włoskie są znane ze swojej bardzo dużej zawartości kwasów omega-3 – te z kolei w znakomity sposób zwalczają zgagę. Magnez, który zawierają może ponadto poprawić samopoczucie. Ten rodzaj orzechów jest również najbogatszy w antyoksydanty pomagające w walce z rakiem, chorobami serca i schorzeniami wiekowymi (utratami pamięci chociażby).

pg-healthiest-nuts-03-fullMigdały zawierają najwięcej błonnika z całej rodziny orzechów – są również najbogatsze w witaminę E, będącą wspaniałym antyoksydantem. Migdały doskonale wspomagają również odchudzenia.

Największy wpływ na odchudzanie mają jednak pistacje – to one są uważane za zawierające najmniejszą ilość kalorii orzechy. Dodajmy do tego, iż częste ich jedzenie jest w stanie w znacznym stopniu obniżyć ryzyko choroby raka płuc. Te orzechy są również bogate w inne antyoksydanty, które również wspomagają prawidłową pracę organizmu.

Jaka dieta będzie dla nas najskuteczniejsza?

Obecnie dietetycy spierają się, która ze znanych diet przynosi największe efekty. Jedni stawiają na ograniczanie spożycia dziennych kalorii (czyli dokładne kontrolowanie, ile dostarcza się ich organizmowi każdego dnia), inni są za tym, by wyeliminować z diety mięsa. Tak naprawdę znalezienie odpowiedniej dla nas diety jest o wiele prostsze i wcale nie dotyczy dwóch wspomnianych wcześniej rozwiązań.

Najmądrzejszą, a zarazem najskuteczniejszą dietą jest ta, której jesteśmy w stanie przestrzegać. Może to brzmieć śmiesznie ze względu na to, że nie wspominamy o żadnych produktach – ale taka jest prawda. Nie ma sensu decydować się na jakieś większe wyrzeczenia, skoro i tak będziemy za nimi podążać jedynie przez jakiś czas (w najlepszym przypadku: do osiągnięcia wymarzonej diety).

diet_25

Co zatem powinniśmy jeść? O tym zadecydujmy sami, kierując się zdrowiem – odrzućmy zatem produkty zawierające duże ilości chemii, wszelkiego rodzaju jedzenia fast-foodowe i inne szkodliwe posiłki. Sami określmy, które produkty są wartościowe, szczerze odpowiedzmy sobie na pytanie, czy są warte zjedzenia. Gdy już określimy gamę produktów zdrowych, ustalmy też naszą rutynę żywieniową. Jedzmy posiłki o określonych porach, ale takich, o których zawsze będzie to możliwe. Regularność oraz brak ograniczeń – to zdecydowanie klucze do sukcesu.