Najlepsza zdrowa przekąska dla dziecka

Jako że dziecko idzie do szkoły zazwyczaj na przeszło pięć godzin, naturalnym gestem ze strony rodziców jest przygotowanie mu posiłku, który będzie w stanie zjeść właśnie w miejscu nauki. Tutaj jednak nasuwa się pewno pytanie: jakie danie będzie lekkie, a jednocześnie bardzo zdrowe? Które wybrać właśnie dla dziecka, by nie tylko czuło się po nim dobrze, ale też miało chęć do dalszej nauki i poszerzania swoich horyzontów?

Przede wszystkim zrezygnujmy z jedzenia „śmieciowego”. Na bok wyrzućmy zatem wszelkie ciasteczka, batony i inne słodkie rzeczy. Cukier szkodzi i tego powinniśmy być świadomi. Czy to jednak oznacza, że dziecko w szkole musi obyć się bez słodkości? Otóż nie!

SchoolLunchDoskonałą alternatywą dla niezdrowych słodyczy są słodkie owoce. Najlepiej w szkole sprawdzają się jabłka i banany, dostarczając dzieciom wielu cennych witamin, a jednocześnie poprawiając ich samopoczucie i zaspokajając potrzebę cukru. Picie również jest ważne – dlatego zatem kupmy im taki napój, który okaże się dla nich najzdrowszy. Sok 100% sprawdzi się znakomicie – podobnie zresztą, jak przegotowana woda z dodatkiem cytryny (smaczna i zdrowa). Na bok powinny odejść wszelkie kolorowe napoje, zwłaszcza te gazowane.

4 powody, dla których jedzenie niskotłuszczowe szkodzi, a nie pomaga

Wszystko wskazuje na to, że współcześnie każdy produkt spożywczy posiada swoją niskotłuszczową i beztłuszczową wersję – od produktów mlecznych i mrożonek, aż po słodycze, a nawet fast-foodowe jedzenie. Z dziewięcioma kaloriami na jeden gram, tłuszcz stał się plagą dietetyków, co doprowadziło do tego, że ludzie na diecie zaczęli sięgać po rzeczy z niską zawartością tłuszczu, przekonani, że dostarczają swoim organizmom samych dobrych rzeczy.

Wielu ludzi, w szczególności tych troszczących się o swą wagę, polega na diecie, która w prawie w 90% składa się z węglowodanów, z kukurydzą, soją i produktami zbożowymi na czele. Ale Ci, którzy zdecydowali się na dietę niskotłuszczową powinni zastanowić się nad swoim zjadaniem wszystkiego, co ma obniżoną zawartość tłuszczu, ponieważ ten pełni bardzo istotną rolę w naszym organizmie. Wystarczy powiedzieć, że nasz mózg składa się z tkanki tłuszczowej, a kwasy tłuszczowe są kluczowe dla optymalnego zdrowia.

Low-fat-food

1. Tłuszcze pomagają trawić węglowodany

Podczas gdy złożone węglowodany są również bardzo ważne dla ludzkiego organizmu, trawią się bardzo szybko po dostaniu się do organizmu zalewając system krwionośny i podnosząc poziom cukru, a w końcu nieuniknioną katastrofę. Dla tych, którzy mają problemy z poziomem cukru we krwi, pełnoziarnisty chleb (jedzony bez dodatków) może być prawie tak zły, jak kolorowy napój. Przyjmowanie tłuszczu razem z węglowodanami spowalnia ich trawienie, redukując cały pośpiech, obniżając jednocześnie poziom cukru we krwi. Wielu lekarzy radzi, że nigdy nie powinno się jeść samych węglowodanów, a pieczony ziemniak z masłem jest o wiele lepszy dla ciała ludzkiego, niż sam ziemniak. Jako że stale rośnie liczba cierpiących na choroby związane z poziomem cukru, ci chcący się uchronić przed jego nadmiarem powinni zechcieć rozważyć zaniechanie korzystania z beztłuszczowych produktów.

2. Niskotłuszczowe produkty zamieniają tłuszcz na cukier, sól i sztuczne składniki

Gdy tłuszcz jest usuwany z określonych produktów, jak na przykład ser, coś musi zostać postawione na jego miejscu – w przeciwnym wypadku nikt takiego produktu by nie zjadł. Tłuszcz należy do grupy lipidów, co oznacza, że nie tylko smakuje dobrze, ale także sprawia, że jedzenie jest śliskie, lepkie. Weźmy za przykład lody i czekoladę.

Co zatem zastępuje tłuszcz w niskotłuszczowych produktach, dostarczając podobny smak i specjalną konsystencję? Najczęstszym tego typu składnikiem jest syrop kukurydziany (z wysoką zawartością fruktozy), sól oraz sztuczne substancje słodzące – trzy rzeczy, których nasz organizm z pewnością nie potrzebuje. Przeczytaj składniki niskotłuszczowego jogurtu truskawkowego, a zobaczysz, że „zdrowe” jedzenie tak naprawdę jest kopalnią cukru i sztucznych składników.

3. Produkty o niskiej zawartości tłuszczu zmuszają do przejadania się

Poza udowodnionymi fizycznymi negatywnymi skutkami diety niskotłuszczowej, tego typu jedzenie może być także „złowieszcze” w psychologicznym tego słowa znaczeniu. Niskotłuszczowe ciastka? A może cała ich garść? Nisko i beztłuszczowe produkty są często mniej sycące, niż ich pełnowartościowi kuzyni – nie jesteś w stanie w pełni zaspokoić swoich potrzeb zaledwie jednym produktem. Często bierzesz więc kolejny i jeszcze jeden – cały czas dorzucasz więc węglowodanów i kalorii, zwiększając poziom cukru w krwi.

4. Co świadomy kalorii klient ma zrobić?

Czy nie wolałbyś zjeść jednej porcji swojego ulubionego deseru niż trzech porcji średniej jakości produktów z pobliskiego automatu? Oczywiście, że wolałbyś. Pomimo tego ideałem większości ludzi jest powiedzenie, że „więcej to więcej”, a „większy to lepszy”. Jedna łyżeczka śmietany o pełnej zawartości tłuszczu na jedzonym przez Ciebie ziemniaku będzie o wiele bardziej satysfakcjonująca niż trzy łopatki niskotłuszczowego „kremu”. Będzie też lepsza dla Twojego ciała i umysłu, gdyż nie daje poczucia bycia oszukanym.

calories

Jeżeli byłeś straszony tłuszczami współczesnymi firmami oferującymi produkty dietetycznej do momentu, w którym na widok mleka czujesz wielką obawę, skup się na wprowadzaniu zdrowych tłuszczów do swojej diety. Te znajdziesz w orzechach, migdałach, awokado oraz oliwkach. Twoje ciało i mózg podziękują Ci, a Ty z pewnością poczujesz się zdrowiej.

Przekonaj się, że jeżeli chodzi o jedzenie to jakość jest bardziej istotna, niż ilość i postaw na świadome jedzenie. Uboga w tłuszcze dieta może zaoszczędzić ci kilka kalorii dzisiaj, ale na dłuższą metę będziesz cierpiał na wysoki poziom cukru we krwi, a być może i przyszłą nadwagę.